Fegast på jorden

Du vet att det finns stunder i livet då man kan förändras. Stunder att testa nya saker och passa in dem i livet. Det kallas att växa som människa. Skaffa sig nya erfarenheter och ta nästa kliv. Men fortsätt att vara liten du. Fortsätt att vara rädd och sluta utvecklas. Göm dig i nåt påhittat jävla skal och inbilla dig att det du har nu är tillräckligt bra. Kom bara ihåg att saker kan bli till det bättre och att du sumpar chanser.


Om du är rädd sluta med det. Om du är bränd o rädd lägg av med det. Lita på mig börja med det. Lita på mig sen får vi se. Om du är rädd sluta med det. Om du är bränd o rädd lägg av med det. Lita på mig börja med det. Lita på mig. Testa det.
-Markus Krunegård


Det var som om vi gick på en väg av rosor med klarblå himmel och solsken över oss. Men du tyckte att vi småsprang, alldeles för fort och bestämde dig för att kapa av vägen. Helt plötsligt stod vi vid ett stup istället. Jag vet inte ens om du tvekade innan du hoppade och drog med mig i fallet. Den som är ärlig faller fortast och du fällde ut din egenvävda fallskärm av lögner och dinglade långsamt ner till botten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0