Home sweet home...?

Jaa, jag hade inte behövt kolla på vilken perrong tåget hem skulle gå ifrån, knappt hade jag fått av mig väskan vid min plats förrän jag visste att JAG HADE KOMMIT MED RÄTT TÅG. En superstor familj (och då menar jag inte att alla i familjen var stora utan att antalet medlemmar var ganska många) hade spritt ut sig i hela kupén och förpestade/kryddade till (hur man väljer att se det) atmosfären under störra delen av resan med kommentarer som:

Janne! Haru woättat veschuttifämman än?

Påvens höuvudbounad? Äre nån som vet va Påvens mössa heter?

Nä men vej to en sån där billi woesa mä hotell å allt vetö.


Det kändes tryggt, som att vara hemma igen...

Svinn (for the win)-bulle, julmust och en spännande bokgjorde det hela uthärdigt . Lyckades med en väldigt konstig sak dock. När konduktören kom och skulle ta biljetterna böjde jag mig ner under bordet för att ta fram något ur väskan samtidigt som jag vred huvudet åt hennes håll och lyckades på så sätt sträcka bröstkorgen....hm...Ont som stryk gjorde det iallafall så det är inget jag rekomenderar!

Nu ska jag rekomendera mig i säng. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0