One way or another

Om ni vill sätta er in i samma stämning som jag: http://www.youtube.com/watch?v=vhUHdvhMKpg
Sitter och slår ihjäl................en halvtimme innan det är fixa-lunch-time. Känns helt ok att vara tillbaka hemma för en knapp vecka med ett dygns avbrott för en liten halvspontan trip till Jönköping. Nej, det är inte spontant nånstans. Har till och med smsbiljetter fixade så det var bara en önskelögn.

Imorgon blir det en liten snabbcheck av stan för att se vad som hänt, men kanske mest, inte har hänt, sen sist. Nej, den är inte så jäkla liten trots allt, min lilla hemmastad och hur tråkig vore man inte om man inte kunde slänga ur sig lite östgötska uttryck som [uschaan] och [tjäjvingen] ibland. Det kan lätta upp vilken stämning som helst. I en annan stad iaf.

Satt på tunnelbanan och skulle ringa och beställa klipptid nu när jag ändå skulle hem (har inte orkat sätta mig in i att hitta en bra frisör i Stockholm) och hur kul var det inte när vem-det-nu-var svarade och den "underbara" dialekten lyste igenom. Det fick iaf mina smilband att motionera lite.

Ikväll blir det girls night home. Hur har jag inte längtat till det??! För hur mycket som än händer i storstaden och hur kul man än kan ha där så är det några väldigt viktiga ingredienser som saknas. Ska bli underbart att träffa dem!

Dags att värma rester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0